Tailwaggers Club

 
Tailwaggers who Brighten your day is a reading initiative that was developed by Royal Live Oaks Academy Wisdom Hall to support our young emerging readers as they develop literacy skills. Students will meet and greet a trained reading dog in their general education classroom or may spend approximately 20-30 minutes each reading with a canine reading buddy and guide.
During the session, the dog will be on a leash and the handler will be with the dog and students at all times.
Research has shown that reading therapy dogs can increase a child's reading skills and enhance their social and emotional development. Dogs have a positive impact on children's lives by reducing anxiety, helping children to solve problems, improving levels of self-esteem and self-confidence.
Children who participate in Tailwaggers increase empathy and compassion, become stellar,
self-assured royal gentlemen, and improve reading skills as they develop a love of books and reading.
 

Tailwaggers who brighten your day es una iniciativa de lectura que fue desarrollada por Royal Live Oaks Academy Wisdom Hall para apoyar a nuestros jóvenes lectores emergentes a medida que desarrollan habilidades de alfabetización.

Los estudiantes conocerán y saludarán a un perro lector entrenado en su salón de clases de educación general o podrán pasar aproximadamente 20-30 minutos, cada lectura con un compañero de lectura canino y su guía. Durante la sesión, el perro estará atado y el guía estará con el perro y los estudiantes todo el tiempo.

 

Investigaciones han demostrado que los perros de terapia de lectura pueden aumentar las habilidades de lectura de un niño/a y mejorar su desarrollo social y emocional. Los perros tienen un impacto positivo en la vida de los niños/as al reducir la ansiedad ayudando a los niños/as a resolver problemas mejorando los niveles de autoestima y confianza en sí mismos. Los niños que participan en Tailwaggers aumentan la empatía y la compasión, se convierten en caballeros reales estelares y seguros de sí mismos y mejoran las habilidades de lectura a medida que desarrollan un amor por los libros y la lectura.